So-net無料ブログ作成
検索選択

Little explosion   Hallo,Cherry blossoms!    小さな爆発 サクラサク [English]

[English version]



Today was my holiday.


I went to a hospital in the morning, because I have a little cold now.


I slept well having IV drip, so when I woke up in the afternoon,I felt comfortable.


The sun was shining like a simple hearted man.


Wind blew strongly as if to whisper " Everything changes, nothing exists eternally"


I walked toward a center of a city through government district.


Cherry blossoms are blooming refrecting snushine.


Plump like lips of girls, explosion of joy.


I feel like melting into the blue sky ,together with joyful blossoms.


How blessed their lives are!


I'm truly like sunshine at that time.


Thank you for you, joyfull blossoms.


Little explosion of universe filled with unconditioned joy.





[日本語]




今日は休日でした。


朝、病院に行きました。少し風邪気味だったので。


点滴を受けながらよく眠りました。だから、午後に目覚めたときは良い気分でした。


太陽が無邪気な人のように輝いていました。


風が強く吹いていました。まるで「あらゆるものは変わるのです。永遠のものは一つもないのです」と囁くように。


私は官庁街を通って街の中心へと歩きました。


桜が、陽光をきらきらさせながら咲いています。


少女の唇のようにふっくらと。喜びの破裂。


私は自分が青い空に溶けていくように感じました。喜びに満ちた花々とともに。


なんて祝福された生命。


その時私はまったく陽光そのもののようでした。


ありがとう喜びの花々。


無条件の喜びに満ちた、小さな宇宙の爆発。



nice!(0)  コメント(2)  トラックバック(0) 

nice! 0

コメント 2

山本 新

そちらにも、
やっと、
春が届きましたね。
官庁街を吹き抜ける風、
プラタナスのやはらかな緑、
変わり続けるからこそ輝くいのち。

素敵な文章でした。
英語、分からなく、
日本語もあったのでよかったデス。
次回も楽しみにしています。
by 山本 新 (2011-05-01 08:36) 

sasakitakako

まあ(^^)
御拝読ありがとうございます。

ほぼ直訳です。
なので、日本語として不自然な表現もあります。
が、しばらくこういう状態で試していくつもりです。。。
by sasakitakako (2011-05-01 21:50) 

コメントを書く

お名前:[必須]
URL:[必須]
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

トラックバック 0

この記事のトラックバックURL:
※言及リンクのないトラックバックは受信されません。

この広告は前回の更新から一定期間経過したブログに表示されています。更新すると自動で解除されます。